Hetlevrad bussfärd

Tog igår bussen med Greta in till stan. Direkt efter jag lagt i bromsen på barnvagnen och skulle gå fram för att betala rivstartade chauffören! Idiot! Ni som åker buss med barnvagn känner igen er - det går inte att lämna vagnen när bussen är i rörelse. Vid nästa hållplats vill chauffören att jag ska betala. Jag förklarar att jag gärna gör det om han står still. Gubbfan, kör samtidigt iväg. Varpå följande diskussion sker:
Jag: STANNA, om du ska ha betalt! (skrikande i en halvfull buss)
Chaufför: Har du lagt i bromsen?
Jag: Ja, men det räcker inte. STÅ STILL.
Chaufför: DU ÄR EN PÅ TUSEN SOM KRÄVER DET.
Jag: JA, DÅ ÄR JAG FAN I MEJ DET!!!!!!! (högt vrålat)
Direkt vid ankomst till stationen gick jag in till Länstrafiken Kronoberg och framförde min klagan över busschauffören.

Det finns vissa positiva effekter av att vara gravid, man bli mer hetlevrad - vilket ibland är ruskigt bra att bli!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0