Grand Samarkand med oväntad utgång

Öppnade Smålandsposten på morgonen och såg till en liten förtjusning att Grand Samarkand hade invigning av ett tiotal nya butiker. Dagens utflykt var därmed glasklar. Spännande & tilltalande öppningserbjudande! Kanon! Jag har under veckan känt mig lite "unik" som har en ledig vecka mitt i februari..., men så himla unik är jag inte direkt. Stället kryllade av uppenbarligen lediga personer! Folk överallt. Köer. Frustration. Irritation. De intressanta erbjudanden var det bara att strunta i, så vidare lusten inte infann sig i att stå 20 meter i kö. Nix pix.

Ett ställe som däremot var tomt av folk var en frisörsalong. Tjing! Jag fick en idé! Greta skulle få klippa sig - för första gången! Hon satt snällt på stolen och lät sig kammas, klippas och piffas till av frisören. 10-15 min senare är vi färdiga. 250 kronor. TVÅHUNDRAFEMTIO KRONOR. Fy vad dyrt. I och för sig klumpigt av mig att inte fråga först, men ändå........ det är ett rån.

Så här blev resultatet. Syns inte så bra här, hon kände inte riktigt för att vara så fotogenic idag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0