Återupplivad

Sportlov och ledighet. Känns lite extra lyx att få vara ledig några dagar sådär bara mitt i vintern. Ledighet ger också tid för en massa saker, tänkte därför att nu är det dags att starta upp bloggen igen efter en lång viloperiod!

17,7 grader minus vid uppstigning. Hur länge ska detta pågå? Jag är trött på snö och kyla. Snälla vår kom till oss snart!! Visst är det fint med ett vinterlandskap, idag lyser solen och det är strålande vackert ute. Men är inte sommar en betydligt härligare årstid? För två månader sen fick vi uppleva lite sommar i Thailand, kan inte annat än att säga att man längtar tillbaks denna kalla februaridag.........


Vad bjuder denna lediga vecka på för aktiviteter? Greta och jag har besökt 4H-gården. Hon gillade mest en arg tupp, som jag var livrädd för, men som hon prompt ville jaga och gapskrattade samtidigt. Nästa djur som hon gillade var en gigantisk häst som jag också tyckte såg arg ut och helst inte ville gå så nära. De söta små kaninerna som jag ville att vi skulle sitta och klappa, var givetvis helt ointressanta djur.

Den efterlängtade köksrenoveringen börjar gå mot sitt slut och till helgen blir det tapetsering! Eftersom jag är väldit insnöad på Josef Frank, blev det givetvis ett mönster från honom. Valet kom att bli; "vårklockor".



Kommentarer
Postat av: Matilda Forsberg

Härligt att läsa din blogg igen! Hoppas att allt är bra! Kram

2011-02-23 @ 15:03:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0