När Leo flyttar in

Ljuvligaste dagen på veckan är givetvis fredag. Mysmorgon, trevlig frukosstund med Sara, promenader i busväder och härligt fredagsmys med familjen i soffan. What a day!

När nu våren är här (!), åtminstone i kalendern, så finns det en förskräcklig sak som sker i villakvarteren. Leos lekland flyttar in! Studsmattor, gigantiska pooler, lekstugor, rutschbanor, fotbollsmål, sandlådor, gungställningar och diverse andra lekmojänger i all världens färger tar plats i trädgårdarna.
      Ok, om man besitter en stor tomt och kanske kan skapa ett "rum" i trädgården för lekplats, men i mina Svenssonkvarter där tomterna är 400 till max 1000 kvm..., nej där ser det tokigt ut. Varför inte nyttja de fina lekplatser som finns i vart och annat hörn, som vi också är med och betalar för våra skattepengar? På Minnesotav. 12 kommer i varje fall inte Leos Lekland att flytta in!
      I mitt hittills elva månader långa föräldraliv har jag märkt att jag ändrat mina åsikter flera gånger gentemot de värderingar jag hade om mammor/pappor förut, men jag anser verkligen att det finns en fara med att göra hem och trädgård till gigantiska lekrum. Barn blir kreativa av färre antal prylar. Det är min filosofi,... vi får väl se hur länge jag står fast vid detta, eller om denna filosfi också kommer omvärderas med tiden....

Kommentarer
Postat av: Åsa

Stå fast vid dina sunda värderingar Cissi, låter klokt :-) Kram till er allihop!

2010-05-08 @ 13:23:01
Postat av: smygarn

Snacka om att sitta i glashuset, jag såg dig nog på leksaksbutiken idag...

2010-05-08 @ 16:02:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0