"Smart"

Dagens minnesvärda konversation:
Förmiddagen ägnades åt lite shopping på I11-området. När jag hämtade en kundvagn för att sätta ned Greta, följde ungefär nedanstående konversation:
J: Smart!
C: Vad då? (helt frågande)
J: Ja, med facket att sätta henne i.
C: Du skämtar,.., vet du inte att det är en barnsits i alla kundvagnar.
J: Nää
C: Men du har ju handlat med Greta flera gånger, var har du haft henne då?
J: Jag har bara satt henne mitt i vagnen.
C: ? .... tystnad...?

Dagens hemmasyssla:
Eftermiddagen och kvällen har jag tillbringat med att tapetsera Gretas rum. Det blev mysigt! Bildresultat kommer i morgondagens dagsljus...

Dagens fundering:
Prinsessan Madeleine har tagit time out.., hur funkar det? Räknas hon som tjänstledig, sjukskriven, dras hennes "lön" in, får hon ringa försäkringskassan som oss andra vanliga knegare.... Tror inte så, men en intressant tanke.




Kommentarer
Postat av: Pelle

Det är skönt att Johan är sig lik. Kan bara varit han som missat "barnfacket" i kundvagnar

2010-05-10 @ 10:20:00
URL: http://irispappa.blogg.se/
Postat av: Caroline

Jisses, Nu fick jag mig ett gott skratt som räcker ett bra tag. Detta kan man nog göra till en permanent rolig historia. Ha det gott! Kram från Caroline

2010-05-10 @ 13:00:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0