Blääää

Precis som när man är på jobbet finns det vissa dagar per år som suger lite alldeles extra. Idag har tösen och jag  haft en mindre bra dag tillsammans.

Gnäll, gnäll o gnäll. Ni som inte har barn, försök att tänka er in i situationen att en liten människa skriker allt vad hon kan då hon inte är i er famn. Resultat: man blir aningen stressad, disträ, irriterad, klumpig. Duscha på en minut, sminka sig på 30 sek medan hon tjutande klättrar på mina ben, lyfter upp henne i famnen för att fortsätta sminka mig, mascaran kommer helt fel, ska ge Malte nytt vatten med Greta på armen, tappar ut en liter vatten över golvet, jag klär på Greta, hon klär av sig, jag ger Greta mat, hon smetar in det i håret och kletar in kläder, bord och stol, jag gör mat till mig själv, hon skriker och river frustrerat ut allt i skåpen, jag blir stressad och fumlig och spiller och tappar mat, promenad med Malte, Greta vill inte sitta i vagnen, sparkar med benen och vrider o vänder sig... Klockan är 14 och äntligen blev det fikastund hemma hos Mia & Amanda! Mycket trevligt! Greta fick leka av sig och hem kom världens goaste o tröttaste bebbe, medan mamma fick ta hand om en helt överbelamrad köksbänk, geggigt matbord o golv, leksaker exakt överallt i huset. F*n vad trött man blir ibland. Det gläder mig att Johan ska få "känna på" dessa dagar i höst... För hem kommer han till ett nystädat hus, med maten strax på bordet, och en glad tjej som stampar till Bamsemusik.

"- Här har ni det mysigt!"


Grrrrr...................


Kommentarer
Postat av: Matilda Forsberg

Åh, vad jag känner igen det där. Men man tror liksom att man är helt själv om dessa dagar, som tur är finns det fler som har det likadant! Kram

2010-05-06 @ 19:43:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0