Carpe Diem

Jag vet inte när livet gick så här fort senast. Tyvärr så stannar man alltför sällan upp och tänker på att njuta av allt fint som är just nu. Jag hoppas jag aldrig kommer glömma den här våren. Första våren i vårt hus. Första våren med Greta. Första våren då jag inte arbetar/pluggar. Det är verkligen en fin tid just nu, synd bara att tiden går så hiskeligt fort. Det är så mycket man vill göra och så många man vill träffa.

När jag skulle gå hem för föräldraledighet kändes de 14 månanderna till jag skulle börja jobba igen som en hel evighet och lite därtill. Nu börjar en viss känsla av oro komma krypande över att tiden snart är slut..., och den kommer aldrig åter:( 

Det kladdas när det äts...

I måndags fick jag äran att ta hand om lille Emilian medan Lotta var iväg. Greta som har Emilian som sin stora idol var självklart helt lyrisk! På ett strålande humör skulle hon visa alla sina leksaker och klappa & krama Emilian allt vad hon kunde. Stackars Emilian var nog helt slut efter lekstunden...


Övriga aktiviteter i veckan har varit en fika hos Anna, sångstund i Sandsbro, påskpyssel, lunch hos Hanna, sköna vårpromenader. Imorgon ska jag främja Gretas entreprenörskap genom ett besök på Dag X (en stor mässa där gymnasieelever ställer ut sina företag som de driver genom Ung Företagsamhet), och förhoppningsvis har min stressade kollega Jan tid för en lunch med mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0