Irriterande beteende

Johan har inom loppet av en vecka gjort mig till offentligt åtlöje två gånger.

1.
Förra lördagen var vi på stan och besökte bland annat marknaden på stortorget. Johan vet att jag är något svag för marknadsgodis och när vi närmade oss ett av godisstånden frågade han mig om jag ville ha lite godis. Jag svarade glatt "ja tack". Framme vid ståndet säger Johan HÖGT och BOKSTAVERANDE TYDLIGT, "Cissi, nu får du välja vilket godis du vill, jag betalar", samtidigt som han ger mig en klap på axeln. Det framstår för omgivningen som att jag är förståndshandikppad. I detta läge kan jag inte irritrande snäsa åt Johan för då verkar situationen ännu mer knäpp. Även fast det säkert inte är så, så känns de om att jag från omgivningen får flera vänliga nickningar. Oerhört pinsamt.

2.
Händelse nummer två är inför helgen då vi befinner oss på Kvantum. Jag har lagt ned en Toblerone i vagnen, men strax innan kassan säger jag till Johan att vi har godsaker hemma, vi kan lämna tillbaka Tobleronen. Johan svarar HÖGT och BOKSTAVERANDE TYDLIGT "Jag tror det räcker med godis Cissi, DU har FULLT med godsaker hemma!", samtidigt som han lyfter ur Tobleronen ur vagnen. Det framstår som att jag lider av ett godisberoende (kanske delvis stämmer) och är stans största godisgris.

Efter dessa händelser har det givetvis förts en diskussion med min man.

Kommentarer
Postat av: Mannen

Måste förtydliga att allt är gjort med glimten i ögat!

2010-03-15 @ 11:01:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0