Gnällig fredag

De flesta dagarna med Greta är solskensdagar. Men ibland är det riktiga gnälldagar. Idag har jag helst inte fått gå mer än en meter från henne - sen kommer ett vrål, som övergår till gråt, som blir till ett knäpptyst grimatiserat ansikte där man tror att hon tappat andan, innan hon tar nya tag och vrålar ut det högsta hon kan.

När hon väl är för sig själv på golvet, gör hon ALLT hon inte ska. Rör, drar, sliter i allt "förbjudet". Det kvittar hur många leksaker som finns runtomkring, det förbjudna är ändå intressantare (trodde inte det började i så här tidig ålder...). Den nyinköpta pingivnen som pratar, och som jag fick skämmas av när jag gick genom stan och inte kunde få tyst på den, är inte det minsta kul. Den nyinköpte spindeln som hoppar är trist. Den nyinköpta nyckelknippan som piper i diverse olika ljud är supertrist. Men sladdar, skåpsdörrar, lampor - det är fantastiskt roligt!

Mixade idag kötbullar, makaroner och grönsaker till Greta. Nix, hennes mun är precis stängd och hon fladdrar med händerna om att jag ska ta bort den förbannade skeden. Öppnar därför en barnmatsburk, samma visa. Till slut ger jag med mig, det blir ännu en barnmatsburk med frukt, för att hon ska bli tyst!!!!! Jag vet, ingen superbra strategi. Men när orken tar slut, irritationen stiger, frustrationen ökar, då är fruktpuréer och majskrokar himla bra.

Det är ibland en väldigt gnällig och bestämd tjej som jag delar mina dagar med. Så här ser charmtrollet ut för dagen:


Söt i jeans:


Busar gärna med Malte:


Vart tog den lilla flickan vägen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0