Ett år senare

Vid elvatiden på kvällen den 9 juni 2009 gick jag och la mig till sängs. Irriterad över en riktig skitdag på jobbet, ett trist styrelsemöte under kvällen och av att jag inte kunnat sy till min balklänning till dagen efter så snyggt. Lite magvärk började komma krypande. Tänkte att det berodde mest på att jag inte fått i mig någon middag under dagen och att det allmänt hade varit en rätt jobbig dag... Magvärken gick över till värkar under natten och hela lägenhetshuset fick höra mina skrikande krämpor. Vid 5-tiden på morgonen var vi på BB och 9.45 den 10 juni kom Greta till världen! Elva dagar för tidigt, men varmt välkommen!!!

Att Greta kom till världen lite tidigare än beräknat blev ändå lite av en chock. Jag hade inte slutat jobba och kände mig, trots 9 månaders graviditet, väldigt oförberedd. Jag inser i efterhand att jag var rätt orolig under graviditeten, rädd för att något skulle gå fel. Jag vågade nog aldrig tro att allt skulle gå bra, därför hade vi i stort sätt inte köpt någonting. Allt blev genast lite kaos i vårt liv. Så här i efterhand önskar jag definitvit att jag slutat arbeta tidigare. Jag tror att man behöver den stunden i lugn och ro, att landa från allt arbete och förbereda sig in på vad som komma skall.

Imorgon stundar alltså min prinsessa Greta Elsa Märta-Louise Krantz 1-årsdag! Ballonger är uppsatta, paketen inslagna och tårta ska bakas! Till helgen blir det firande * 2. Med släkt på lördagen och bebbekompisarna på söndagen.

Jag älskar dig min lilla prinsessa!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0