Söndag morgon

Dagen har börjat stillsamt hos oss. Ytterligare en dag av att soretera bland vårt bohag och nedpackning väntar. Det finns ändå en viss tillfredsställelse att få gå igenom och sortera bland alla sina grejer. Vissa saker förvånas man över att man sparar. På vinden fann jag FYRA FLYTTKARTONGER av den större storleken med sparade anteckningsblock, häften m.m. från min studietid. Jisses vad jag måste ha antecknat...., fast min inlärningsstrategi var förvisso att alltid renskriva allt från föreläsningarna, och det är klart då blir det en del anteckningsblock...

Till skillnad mot Johan så har jag rätt svårt att göra mig av med saker och jag får väl erkänna att jag lider av en viss separationsångest till mina ägodelar. Men jag har nu i varje fall gjort en en stor sortering i gamla kläder. Sex flyttlådor med kläder har skänkts till röda korset! Känns bra när det är gjort, och förhoppningsvis kommer kläderna till bra användning någonstans i världen.

Nu till sysslorna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0