Prioriteringar

Mitt i denna stress- och flyttkaos, där allt vårt bohag ska ned i prydliga lådor med etiketter på så går det ju inte låta bli att gå händelserna i förväg. Det vill säga "flytta in" i huset innan det verkligen är gjort. Det började jag väl i och för sig med redan då det var klart att vi skulle köpa huset. Varje rum planerades i mitt huvud, med möbler och färger. En inte minst så viktig detalj i denna planering är blommor & krukor i fönstren. Därför ägnade jag en del av dagen till att besöka två blomsterbutiker och förse mig med diverse fina blomster. En "märklig prioritering" fick jag höra när jag kom hem.

Jag är säker på att jag inte är ensam om att planera och fixa på detta vis. Jag tror att en hel del andra tjejer känner igen sig i detta. Män & kvinnor är synnerligen inte lika till sitt tankesätt... Johan kan inte på något vis förstå att jag planerat rummen innan vi flyttar in. Hallå? Det är väl klart att man gör! Nu är det inte på det viset att jag rakt av kör över Johan och planerar för mig själv. Jag frågar ständigt vad han tycker, om han vill ha det si eller så. I 99 % tycker han, som väl är, att det är bra som jag har tänkt.

Mina tankar i huset:
Alla rummen är vitmålade, men så har man ju en "temafärg" i varje rum, på exemplevis kuddar, tavlor m.m.
Temafärger för varje rum:
Hallen: svart & vitt
Kök: grönt & vitt
Vardagsrum: rött, orange, rosa & vitt
Sovrum: blå?... har inte riktigt funderat färdigt..
Gretas rum: rött & vitt
Badrum nere: rött & vitt
Badrum uppe: turkos & grönt
(met utgångspunkt från denna Pappelina-matta)
Vardagsrum uppe: rött/becht

Ok,..., jag är kanske lite konstig som funderar o planerar så hiskeligt mycket. Men det är roligt och ett intresse!.... precis LIKA MYCKET SOM ATT SE FC BARCELONA!



Kommentarer
Postat av: Åsa

Håller på dig Cissi! Klart man ska planera och fixa med blomkrukor etc, inredning är viktigt om man vill ha ett mysigt hem :-) Kram!

2010-01-26 @ 08:49:25
Postat av: Jan Gustafsson

Undrar varför han håller med i 99% av fallen......

2010-01-26 @ 16:52:41
Postat av: Cissi

För han vet att han har en underbar & klok fru;)

2010-01-26 @ 21:09:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0