Överraskande Älmhult - internationellt och nära!

Ja, så lyder faktiskt Älmhult kommuns slogan. Vem tänkte där egentligen? En slogan som låter så märklig - i mitt tycke. Besökte idag Älmhult, tyvärr kändes det varken överraskande, internationellt eller särskilt nära. Tvärtom var det mest sig likt, det var fortfarande en lite dryg tågresa och någon internationell feeling fick jag inte. Men Älmhult är ändå en väldigt trevlig småstadsort. I förhållande till dess storlek så känns det som orten har ett rätt stort utbud av butiker och caféer/restauranger.

Någon Älmhultsbo lär jag nog aldrig bli, men i Älmhult finns i varje fall min arbetplats Haganässkolan som jag är väldigt nöjd med. Det är en bra skola med härliga elever och trevliga kollegor. Det känns som att skolan skiljer sig väldigt mycket, och då i en positiv bemärklse, gentemot många andra gymnasieskolor. Det är en lugn miljö, inget klotter, inget bråk. Låter som självklara saker, men i dagens samhälle och bland andra gymnasieskolor är det tyvärr idag inte någon självklarhet. Jag trivs på min arbetsplats och ser fram emot att komma tillbaka på halvtid i augusti!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0