Sista veckan i stan

En vecka kvar, sen lever vi som riktiga "Svensson" i förorten. Just nu är det lite flyttkaos här i lägenheten...

Den senaste månaden har varit rolig. Vi lämnade Växjö i två veckor för att fira jul & nyår i Kalmar och få njuta av den gemensamma ledigheten i stugan. Mysigt. Väl tillbaks i stan har dagarna mest ägnats åt flyttplanering. Känns som att det varit en himla massa beslut o planering kring diverse saker som el, bredband, TV, telefon, lån, uppskov, nya möbler, hyra lastbil... Undrar hur många minuter jag suttit i telefonkö till Telia, Boxer, Bredbandsbolaget, Tele 2, Veab, Östkraft, Skatteverket m.fl. .........?

Telefonköer är rätt märkliga, och företagen måste ha väldigt olika tankar bakom hur de vill att den ska se ut. En del kör med lugnande musik, men som efter 30 sek blir väldigt irriterande att lyssna till. En del kör med en oavbruten upprepande röst om det förträffliga Internets möjligheter att där utföra sina ärenden - tack, så fantastiskt välkomnande! En del har helt tysta långa uppehåll och man undrar om kontakten har brutits..., men gemensamt för alla är att telefonköerna är fruktansvärt LÅNGA! Så långa o irriterande att jag ibland tappar koncentrationen för vad det var som jag egentligen skulle fråga om.

Mamma-vardagen har också börjat igen med babysim och bebbemammafika. Greta & jag gillar att få hänga med våra kompisar ett par dagar i veckan. Snart börjar också våra kyrkliga aktiviteter på öppna förskolan;)

Diverse bilder:
Jag älskar paket...
Greta & jag
Det sötaste!
Nyårsaftons härliga värdpar:)
Vår tomtetjej.
Vår fjällstuga gör sig äntligen till rätta med lite snö;)
Fyra generationer.
Pappa & dotter.
Malte njuter av snön!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0