Två veckor sa svisch...

Jag har lämnat två veckors uppehåll i min blogg, men livet har som vanligt gått i högt tempo.
Saker som bland annat har hänt:

1.
Sötaste Hanna & Magnus fick äntligen sin lilla pojk i lördagskväll. STORT GRATTIS!!! Jag lärde känna Hanna för drygt åtta år sedan, då vi båda precis hade börjat våra ekonomistudier. Ingen av oss var väl smartast i klassen och knappast språkbegåvade. Än dock valde vi den lite tuffare vägen med nationalekonomi som inriktning plus att den var helt internationell (all undervisning på engelska med enbart utbytesstudenter). Det blev många sena nätter med vin och flams för att ta oss igenom våra studier. Vi umgicks nästan jämt, var hos varandra för jämnan, om inte så pratade vi i telefon med varandra. Hanna är en underbar vän! Nu har vi båda barn, tänk att vi blev rätt vuxna till slut!

2.
Under påsklovet for vi till Öland och pysslade om stugan, samt träffade släkt & vänner. Alltid lika mysigt att komma till stugan och havet. 



3.
Åter hemma i Växjö. Jag påtar i rabatten. Det är en rätt trivsam syssla, fast lite dystrare när tidigare husägaren inte brytt sig om rabatterna på flera år... Nya utemöbler är införskaffade, och här njuter jag av varje solstråle!


4.
Malte har en tuff tid med en jobbig lillasyster... Han är världens bästa vovve. I love you!


5.
Sovrummet har äntligen blivit klart med tapet, sängram, nattduksbord, lampor...


6. Helgbesök från Kalmar av Fredrik, Cecilia & Alva. Fantastiskt trevlig helg! Helt plötsligt är tjejerna borta, och vart hittar man dem..., givetvis på badrummet.
Fredrik basade i köket, men det blev också super:)

7.
Våren är den perfekta tiden för jogging. Luften och temperaturen är perfekt. När jag springer till Lady Gaga känner jag mig som en superwoman. Stark, uthållig, snabb. I hörlurarnas värld försvinner flåset och de klampande stegen, man känner sig bara snygg.


Tja.. det var lite som hänt. Nu är det dags att krypa ned i sängen hos övriga familjmedlemmar som sussar sött sen länge.


Kommentarer
Postat av: Åsa

Härligt att du är tillbaka igen Cissi :-) Alltid trevligt att hänga med hur ni har det! Synd att vi aldrig kunde ses i påskas, men ev kanske vi kan göra ett nytt försök till Kristi himmelsfärd... Om det nu går som det ska den här gången :-) KRAM!

2010-04-14 @ 08:49:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0