Ölandshelg

Har precis kommit hem efter några dagar i stugan. Middag med föräldrar och svärföräldrar, strosande i Kalmar, pyssel i stugan - och så var helgen slut. Attans vad tiden går snabbt ibland:( 

Vi har dock hunnit med mycket i stugan under helgen; gräsklippning, kantklippning, cement mellan ölandsstenen, måla en ytterdörr vit, bygga färdigt trappen på altanen, såga ned ett träd, klippa ned buskar. Men att gå på stan med Johan, nej det är ingen hit. Jag vill inte översätta det till att det är Slösa och Spara som går på stan, för jag anser mig inte direkt slösa bort pengar. Men det är klart i förhållande till Johan så... Det var hans idé om att gå på stan och köpa sig lite nya kläder och Greta behövde även lite nya saker. Det slutar med ETT köp, och det är en handväska till MIG (som jag cyklar iväg från Johans föräldrar o köper lite senare, för Johan ger mig sådant dåligt samvete när jag stod och höll i den tidigare under dagen att jag inte förmådde mig att köpa den då - men nu hänger den fint här hemma, och jag känner mig helt nöjd!).

Slappar på altanen lördag eftermiddag, medan Johan klipper gräset... Hallå, nån måste ju passa Greta!
Mamma & pappa hade med lite fint sjögräs att plantera i trädgården och krukan.
Greta sitter ute och inspekterar när vi arbetar i trädgården.

Åter tillbaks i Växjö. Idag är det spädbarnsmassage som står på schemat.


Kommentarer
Postat av: Peter E

Del låter som mycket klokt att spara sig ur den ekonomiska krisen istället för att gasa sig ur den, helt rätt tänkt Johan!



Ps tack för en trevlig fika vid bryggan!



Peter

2009-09-21 @ 11:58:52
Postat av: Jan G

Gillar krukan!

2009-09-23 @ 00:00:12
Postat av: Jan G

Gillar krukan!

2009-09-23 @ 00:04:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0