Ohet i solen

Torsdag förmiddag. Promenerade till sjön och tog en fika vid fontänen i ett härligt höstväder. Lugnt, stilla, tystnad. Ibland är livet härligt.


Som gymnasielärare träffar man dagligen många ungdomar, som självklart har stenkoll på klädmodet. Alltså en väldigt bra inspirationskälla till en själv. Som föräldraledig träffar jag inte dessa elever nu, men vi har däremot tre gymnasieskolor runt knuten av vårt hus, vilket betyder att jag ser mängder med ungdomar varje dag. På väg hem från sjön gick fyra söta tjejer framför mig, med säkert stor koll på modet. Men jag får lov och säga att ibland kan det bli lite stereotypt. Tjejerna framför mig bar alla svarta leggings, en kort skinnjacka (i och för sig i variation av svart och brunt), converseskor, blondt slarvigt uppsatt hår. Själv gick jag inspekterande bakom dem iklädd en kräk- och kaffespilld sommarklänning. Kände mig genast väldigt ohet.

Men jag köpte faktiskt för en månad sedan ett par converseskor i brunt skinn. Johan frågade om jag hade åldersnojja när jag kom hem och visade mitt köp. Han hade tydligen en uppfattning om att converseskor tillhör ungdomar, och jag räknades tydligen inte som ungdom längre. Själv gillar jag mina bruna converse väldigt mycket.


Kommentarer
Postat av: Sara

Converse rockar fett...:-)

Kram

Sara

2009-09-18 @ 13:35:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0