Brats

Solen skiner och värmer som rena rama sommarvädret. September visar sig verkligen från sin bästa sida. Idag har det blivit en tur på stan. Maken blev shoppingvinnaren med nya jeans och tröja. Inga kassar blev det för mig.

Dagen fortsatte med en tur ut till Hovshaga, där vi promenerade och våldgästade Ljungdahls, som var snälla att sätta på kaffepannan och bjuda på ett hejdundrandes kakfat. Alva hade för dagen fått en Brats-docka. Ja, det heter tydligen så. En docka med gigantiska läppar, stora målade ögon, blondt hår och en högst utmanande klädsel. Denna docka kan man sedan sminka och färga håret på. Jisses, det har hänt lite sedan mina Barbie-dockor. Undrar när Greta kommer önska sig en Brats-docka? Jag finner detta är så roligt. Jag skriver det en gång till. Brats-docka. Vilket namn!

Kvällen har bjudit på TV-tittade och mys i soffan med; Här är ditt liv, potatisgratäng, kött, kanske snart glass + en inbjudan till en hemlig resa.... mmmm, det ser vi fram emot!! Bra initiativ Ljungdahl!










Kommentarer
Postat av: Jennie

Det är alltid så trevligt att bli våldgästad!! Ja - vad gör man inte när dottern slutar med napp. Att få välja fritt (inom ekonomiska gränser) kändes tidigare som ett bra beslut... Vilken grotesk varelse!! Bratz-docka, vilket namn!!

2009-09-14 @ 20:59:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0