Fredagsmys

Tacos
Vin
Godis
Wallander-film

En perfekt komponerad fredagsmyskväll!

Saker från dagen:
1. Jag måste ha ett omoget utseende. Varje gång jag går till Systembolaget hoppas jag slippa visa legitimation. Har ännu inte lyckats, så ej idag. Känns ändå rätt härligt att fortfarande bli tagen som en tonåring.  

2. Pensionärer och föräldralediga är de enda personerna som syns om dagarna, och de är rätt många. Har aldrig tänkt på att parker och gångvägar är så fyllda av människor mitt på dagarna. I något annat land hade vi säkert sökt mer kontakt med varandra. Nu går vi stumma förbi varandra. Några pensionärer stannar dock och säger hej till Malte. Ett antal parkarbetare arbetar också med att ställa bänkar över de upptrampade stigarna som går genom parken, för att vi istället ska hålla oss till gångarna. Men varför gör man inte gångar i en park utefter hur människor rör sig? (möjligtvis igenkänning för er sociologer som läst Båten i parken

3. GVG har en väldigt trång parkering. Johan skulle bara veta hur nära det var att vår bil fick sig en törn idag.

4. Husfunderingar... 



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0