Bråk bland vuxna

Ser på Kändisdjungeln, som nyss visade dagens tjabb mellan deltagarna. Pinsamt att se dem bråka om helt triviala saker. Men det är ju faktiskt så vardagen ser ut i en tajt liten grupp. När vi kommer varandra för nära och får för lite influenser utifrån då sätts sannerligen samarbete på prov, och vi börjar mer och mer likna barn i våra beteenden. Jag tror vi alla utsätts för påfrestingar som leder till irritation exempelvis på jobbet eller bland vänner, men i och med att vi lämnar arbetsplatsen eller vilken plats det nu är, och byter "rum" får vi ett miljöutbyte som gör att det inte "bubblar" över för oss. Men visst vore det ibland bra om det bara bubblade över, man sa allt det där man kände, kanske skulle man nå ett mycket bättre samarbete eller vänskap. För hur skulle en parrelation fungera om man aldrig uttryckte sina innersta känslor?

Jag är en rätt temperamentsfull tjej. Nära o kära, elever och till viss del kollegor har säkert sätt mig bubbla över ibland. Men oftast känns det faktiskt väldigt bra! Det finns nästan igenting värre än att gå och grämma sig för saker man inte sagt eller gjort. Ok, i den överbubblande hettan kan det väl säkert hända att man uttrycker mer än vad man borde och egentligen tycker - men det är inte mer än att man kan be om ursäkt.

Jag bubblade över senast ikväll. Vi tog en långpromenad med Malte och Greta. Jag valde att inte ta några direkta promenadskor, utan gick med mina nya höstskor som jag inte ville gå i grus med och hade skoskav av. Johan kommenterade att det var ett märkligt val av skor för promenaden och att jag borde skaffa mig ett par riktiga promenadskor istället för allt annat jag drar hem. Då jävlar. I min föräldralediga värld där jag går med mys- och kräkkläder varje dag - så kan det vara riktigt kul att få "klä" upp sig med nya höstskor (trots skoskav o möjligtvis opassande skor för tillfället). Efter ett höjt tonläge och en högst nedstämd klagan från mig, som nästan hulkade ut i gråt (skyller på hormonerna - det borde man väl få fortfarande kunna göra, trots att Greta är tre månader) fick jag genast en ursäkt, kram och beröm för fina skor. Jag har en fin make.

Dagens västervikska ord:
Tjiivs inte = bråka inte

Dagens lärdom:
Tjiivs inte med en mammaledig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0