Välkommen Höst

Hösten har gjort sitt intåg hos oss. Borta är värmen och sommaren är snart ett minne blott. Vinden viner, löven visar sig i sin färggladaste prakt, den låga solen förmår inte att värma upp vår luft och kylan biter i kinderna. Fram med mössa, vantar och halsduk.

Var årstid har sin tjusning. Inte för att jag vill vara på tvären med alla som beklagar sig över mörkrets inbrott, men jag måste ändå uttrycka min förtjusning i mörkrets årstid. Värmeljusen som sprider mys i hemmet, krypa upp i soffan med en skön filt, nya säsongspremiärer på TV, en god kopp rykande varm choklad, stora gosiga koftor. Promenaderna eller joggingturerna ger frisk luft och med betraktande nyfikna ögon kan man se in i upplysta fina hem och få inspiration för inredning. Aldrig har heller hemmet sett så fint och städat ut som under mörkrets årstid.

Så för min del välkomnar jag dig kära Höst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0