Svensk damtidning - dagens lyx

Rikedom kan upplevas på många olika vis. Goda vänner, fin familj, vara frisk och kry, gott om pengar och så vidare. Men det finns också en mindre form av rikedom, men som är nog så viktig. Jag talar om de där små stunderna i tillvaron som man bara njuter extra mycket av. Sådana stunder kan man bli rik av. Det kan vara att man hittar en halv chokladkaka gömd i skafferiet, mötet med en trevlig dam i Konsumkön...., eller varför inte den där stunden då man får krypa upp i soffan med filten runt sig och sjunka ned i veckans nya Svensk Damtidning! Desto fler sådana små stunder i ens vardag, som man lyser upp så där lite extra av, blir man enligt min tro lyckligare och "rikare" som person. 

Så till en liten fördjupning i veckans Svensk dam:
- Norska kungahuset är inspirerande. Tänk om Sverige fick en liten fläkt av Ari Behns och Mette-Marits tidigare okonventionella leverne. I och för sig är väl från början Victorias val av Daniel lite överrasknade, men det är inte i stil med Mette-Marit.... Eller på tal om fläkt, jämför Frankrikes presidentfru Carla Bruni med Filippa Reinfeldt. Det är vindstilla i Sverige kan man säga.
- Min favorit Kajsa Ernst har gått till altaret med den 17 år äldre Göran Stangertz. I kändisvärldens såpa är det inget märkvärigt med att det är fjärde gången som Stangertz går fram till altaret, eller att det råder 17 år mellan dem. I kändisvärlden finns inga gränser. Men varför sker bara sånt här i den världen? Jag hör sällan, nej förrästen aldrig, om någon i min omgivning som går och gifter sig för fjärde gången med en betydligt yngre eller äldre maka/make. Det känns som att något sådant skulle ses som väldigt uppseendeväckande och märkligt i "vår" värld, men inte i Svensk dam...
- Linda Nyberg 40 år berättar att hon drömmer om ett tredje barn. Imponerande säger jag.
- Peter Settman har fått sitt fjärde barn med sin andra fru. Hans förra fru är dotter till Janne "Loffe" Carlsson. Det sistnämnda var en nyhet för mig.

Många tycker kanske jag är en idiot, men jag njuter verkligen av att kliva in en stund i denna kändisdjungel. Det gör mig rikare. Vad som gör dig rikare är säkert något helt annat, kanske något som för gemene man anses som helt ointressant, men som just för dig är rikedom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0