Överraskad

På onsdag fyller min man 30 år. Idag överraskade jag honom med en lite tidigare present. Med en kall öl i duschen fick han veta om kvällens bravader. En middag på Venezia med grabbarna och en ny skjorta som väntade på att användas. En glatt överraskad man med ett stort leende och en förklaring om en underbar fru följde.... jo, jag tackar ja.... och det kommer mera... födelsedagen har ju inte varit än..

Men så är han också rätt fin min man, så visst ska han firas! Med en stor dos humor och charm fångade han mitt hjärta för nio år sedan, vid första mötet på Larmtorget (Kalmar) en kall höstkväll. Johan iklädd kostym och jag någon halvestetisk lager-på-lager utstyrsel med leopardband i håret. Vi var så olika, både till sätt och utseende. I mitt tycke var Johan stereotyp för mitt då vanliga uttryck "nörd". Men han visade sig vara spännande, charmig och rolig, och jag var tydligen inte så konstig eller farlig som han först uppfattade mig. Så vår resa fick fortsätta. Vi är fortfarande rätt olika, även fast vi säkerligen har växt ihop på flera plan. Fortfarande får han mig att skratta så jag kiknar och även fast jag nu fått konkurrens av Greta så har han en förmåga att få mig känna mig som en prinsessa.

















Kommentarer
Postat av: svärmor

Johan är en svärmorsdröm -vi älskar dig!

2009-10-25 @ 14:24:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0