Nyårslöfte 80 dagar tidigare

I helgen gick startskottet för mitt nya liv. Låter kanske lite kliché eller söndagsbilagetabloid. Men nu har det gått fyra månader sedan Greta föddes och min träning har väl i ärlighetens namn varit sådär…, lusten har liksom inte infunnit sig. Förvisso går jag väl på ständiga promenader, då Malte kräver sin mil om dagen, men det är heller inget man blir särskilt svettig av.

För visst är det en härlig känsla att känna hur musklerna i kroppen får jobba, svetten rinner, adrenalinet ökar och inte minst att man känner sig ruskigt snygg och bäst. Lördag och söndag började med varsina joggingturer. Kondisen verkar fortfarande vara rätt ok, men musklerna är som borttynade i min kropp. I söndags sprang jag hemifrån och runt sjön, något som jag förr tyckte var lätt som en plätt. Med en joggande lätt fot kände jag mig glad på vägen ned mot sjön. 43 minuter senare tillbaka med tunga fötter, ben av bly, och några svordomar i mitt huvud. Jag avskyr att känna att jag inte orkar. Men, som sagt, nu ska mitt nya träningsliv börja och jag ska bli en god löpare (ok nu kanske jag tog i lite, men en hyfsad löpare!). Dags för nya tag idag. Kanske är tiden nu inne för en klassiker...

Igår var det fjärde Johan Falk-kvällen på kort tid hos oss. Behöver jag säga att vi gillar dessa filmer?

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0