Återigen fredag

Veckorna rullar förbi, och så var det åter dags för fredagsmys! Johan har ikväll komponerat en av sina favoritmiddagar, vilket är potatisgratäng och en köttbit. Klassisk rätt, men ack så gott!

Nu är det mys i soffan tillsammans med en Gott & blandat-påse..., min karaktär är det inget vidare med... Fast det är ju ändå fredag och veckan har innefattat två löparrundor och en eller två till lär det bli i helgen.

På sena eftermiddagen fick jag besök av min superkollega Jan, mycket uppskattat besök! Jan är en god vän till mig som kan beskrivas på följande vis:
- snackar med dialekt (stockholmare, som pratar väldigt mycket om allt och ingenting...., är rätt imponerad av den egenskapen som är bra att besitta som lärare)
- rolig (både jag och eleverna underhålls av hans skämt och långrandiga historier)
- hjälpsam (tänker mer på andra än sig själv)
- god lyssnare (Jan har hört mig beklaga mig om ditten o datten och alltid funnits där som en god lyssnare, så han kan minsann knipa käft ibland!)

En bild jag hittade på facebook. Jan tillsammans med några av mina avgångselever från förra läsåret. Tjusiga och fina på balen, vilket också var dagen då Greta föddes.



Imorgon ska jag bland annat träffa Hanna för en tur på stan med fika, medan våra makar ska ägna dagen åt kommunalt arbete. Det gäller marknadsföring av gymnasieskolorna på den viktiga, Öppet hus-dagen. Nej till Procivitas, John Bauer.... JA till den entreprenöriella och drivande kommunala skolan (obs, detta är inget skämt. Jag menar det verkligen!)

Har precis sett filmen Patrik 1,5 - helt fantastisk!





Kommentarer
Postat av: Pratglad

Tack!

Det blir mer spännande om man tar tid på sig, eller?

2009-10-19 @ 12:40:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0