Den barnslige, den mogne, den gode

Det är Johan jag talar om. Den mannen har verkligen flera sidor. Vi har arbets-Johan som jag uppfattar som en väldigt seriös, ordentlig och noggrann person som håller det privata långt ifrån arbetet. Undrar ens om hans elever vet att han fått barn? Sen har vi hemma-Johan, som alltid har spex på gång. Hittar på konstiga historier och är allmänt tramsig. Det finns så många exempel att berätta, allt från när Johan lurar sin familj till att vi ska vara med i Lyxfällan och svärmor gråter över sin son, till att han idag ringer och säger till svärfar att jag varit och hyrt en "erotisk" film, "Långt in i grottan". Bus nummer två för dagen var att Johan svarade i telefonen på ett säljarnummer som har ringt oss hela veckan, han svarade att hans fru "uppskattande och gärna" tog emot ett hembesök från ett försäkringsbolag nästa vecka. Det gör jag inte alls! Han är f*n inte normal.

För fem-sex veckor sedan ingick vi ett test. Om Johan kunde vara "normal" i en veckas tid. Det har ännu inte hänt. När det har gått fyra-fem dagar, så bara sprutar det ut dåliga historier, som han bara måste berätta.

Nu vill jag inte tala illa om min man, eller att det ska uppfattas så, för han har givetvis en massa goda sidor också! Han är himla snäll, givmild och omtänksam. Jag, Greta och Malte kommer alltid i första hand i denna familj!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0