Beundrar min granne

I vårt hus bor det rätt många kul typer. Som i de flesta flerfamiljshus bor det givetvis mindre roliga kusar också. Jag liksom min närmaste granne delar en gemensam uppfattning om ytterligare en annan granne. Jag vet, nu börjar det bli komplicerat. Min närmaste granne är rätt frispråkig och framhäver gärna sin åsikt vilket vi alla borde sträva lite mer efter, men ibland blir det kanske också lite dumdristigt. Så till själva händelsen:

Vår granne som är av den mindre roliga typen är aningen komplicerad, och gör diverse småkorkade saker. Inget jag orkar fördjupa mig inom här. Men hon är i varje fall singel, och vi brukar skämta om att det inte kan vara för intet med den komplexiteten som verkar svärma runt henne.

Min närmaste granne var i tvättstugan och den mindre roliga grannen hade tvättiden före och drog över tiden! Något man inte gör mot min närmaste granne minsann! Han gick i taket, och undrade hur det kunde komma sig att hon kunde tvätta så mycket - du är ju singel, du har väl inte så mycket tvätt! Varpå den andra grannen kontrar med om det fanns synpunkter på hennes singelliv, och så var röran i tvättstugan igång. Det låter säkert nu som om att det är min närmaste granne som är lite knäpp, men långt därifrån, jag är så imponerad av personer som uttrycker det man känner för i stunden. Skit samma om det är passande eller ej. Det är ju så man känner i stunden. Hur sjuttsingen kan man inte hinna tvätta färdigt på fyra timmar när man bara har sig själv att ta hand om istället för en hel familjs tvätt! Ut med våra irritationer! Säg dem högt! Sydeuropeiskt temperament, istället för skandinavisk inträngd tjurskallighet.

Noggrant uträknat från damens sida, tog hon till råga på allt min gratisparkering häromdagen, så jag var tvungen att gå med Greta och bilstolen i famnen flera hundra meter. Jäkligt tungt. 0-1 till henne.

Så nu är jag glad över min goa grannes tillrättavisning till henne!

Nu anser jag det vara kvitterat, 1-1.

Fortsättning följer....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0