En föräldraledig dag

7.45 Vaknar... och myser med Greta (fattar inte hur jag i fyra år orkat stiga upp vid 5.30 och pendlat till jobbet)
8.15 Greta får gröt. Jag sätter på datorn. Mix Megapol ljuder i köket.
8.35 Greta görs i ordning för dagen och får på sig prickiga tjejkläder.
8.45 Jag äter fil, läser SMP, Greta pratar med något gosedjur.
9.15 Jag duschar, Greta leker utanför duschen och tycker det är roligt när jag sprutar vattnet på glaset mot henne, ikläder mig mysdress.
9.45 Promenad. Grått, trist, rätt skönt väder ändå, avslutar promenaden med två varv på kyrkogården, fråga mig inte varför, men det är rätt fint där.
10.45 Hemma, Greta vaknar. Äter min fortsättning på frukosten, en macka. Lek med Greta, koll på datorn, och Efter tio med Malou på TV.
11.30 Johan kommer hem och säger hej och tar sig en macka.
11.45 Greta äter morotspuré.
12.00 Plockar, tvättar, donar, leker med Greta
13.00 Somnar en stund med Greta i soffan.
13.45 Leker med barnen
14.45 Promenad runt simhallen och Öster.
15.45 Hemma, ger Greta mat.
16.15 Lagar mat, lite inspirerad av gårdagens fynd av recept från Wahlgrens..
17.10 Johan kommer hem!
17.15 Äter middag tillsammans. Alltid med tända ljus.
17.45 Diskar, plockar, donar. Johan leker med Greta.
18.30 Promenad med hela familjen, ner på stan, förbi ICA Supermarket.
19.15 Hemma, Greta äter gröt, ser Halv åtta hos mig.
20.00 Leker med Greta & Malte, pratar i telefon, ser Äntligen hemma.
21.00 Ser Andra avenyn.
21.45 Plockar, donar.
22.15 Sitter vid datorn, äter en tallrik fil, Johan förbereder Greta för mat och tar på henne en pyjamas.
22.45 Greta äter mat och somnar därefter.
Trolig fortsättning
23.15 Johan & jag gör oss redo för sängen.



Kommentarer
Postat av: Åsa

Låter som en mysig dag! Känns som att du hinner med mycket och samtidigt ta det lugnt. Kram på er alla tre!

2009-11-18 @ 11:46:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0