En månad kvar

30 ynka dagar kvar till julafton. Den här hösten har sprungit iväg. Ingen höstångest över mörkrets inbrott, dagarna har bara rullat förbi. Snart är Greta ett halvår, helt otroligt. För ett år sedan började vi berätta för omgivningen att vi väntade barn, och nu sitter lilla Greta här. Så mycket som kan hända under bara ett år. Förändringar som vänder allt upp och ned i ens tillvaro. Inte bara till det rent praktiska utan även tankemässigt. Jag kan inte påminna mig om att jag nånsin haft så här mycket tid att fundera på livet, vad är viktigt, vad är inte viktigt i livet, vad vill jag ägna mig åt, vad betyder mycket för mig, när blir jag glad, ledsen o.s.v. Mitt första halvår som mamma har betytt mycket för mig själv och min egen självbild.

Men innan året är slut och julen har firats så finns det en hel del roliga saker på kalendariet. Den "hemliga resan" närmar sig, där Jennie & Staffan ordnat en weekend med okänd destination. Familjen Selander ska också med på trippen. Sara och jag har många idéer om vart vi kan tänkas hamna, kan det vara en färja till Polen må tro?!! Sen ska jag givetvis fylla 27 år innan året är slut. Ok, födelsedagar betyder förvisso lite mindre för varje år..., men nog är det allt kul att bli firad! Ännu mera skoj återstår med Lille-jul hemma hos Sara & Uffe, adventsfika med Stefan, Ying & Anton och kanske Åsa, Per, Valter & Lily, babysim, fikastunder med bebbarna & mammorna, julpyssel, julmys på stan...... åh är inte december alldeles underbart!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0