Det nya fb-livet

Som mammaledig finns det lite mer tid för annat i livet. En ny sak i mitt föräldralediga liv har blivit facebook, något som jag under lång tid har ratat, men nu blivit ett fan av! Lite pinsamt...

Det är ett kul tidsfördriv att leta upp gamla och nya vänner, prata med dem och ta del av deras foton. Det är roligt att se vad alla sysslar med, hur de lever och bor idag. Vi har alla tagit olika ritkningar i livet, allt från att flytta till diverse olika städer och länder, leva ett vilt singelliv eller ha en stabil familjesituation, arbeten inom diverse olika branscher som ekonom, tatuerare, lärare, inom vården m.m. Så häftigt! Tänk att vi alla har blivit stora! Rätt stora i varje fall...

Facebook öppnar verkligen möjligheten för att ha den där lilla "lagom" kontakten. Personer som man kanske aldrig mer hade talat med, kan man nu lätt kontakta. Ringa eller sms:a är mer personligt. Facebook är därför den perfekta mellanvägen! Varför har jag inte fattat detta tidigare?

//Fan of fb

Ps. Johan (det stora KFF-fanet) blev djupt imponerad av Jennie som hade Lasse J som vän på facebook, för att störa honom lite extra är jag därför nu vän med Henrik Rydström på facebook.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vem är Henrik Rydström?

2009-09-03 @ 09:55:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0