Besök med prinsessan

Idag har jag och Greta varit och besökt jobbet i Älmhult. Känns märkligt att inte vara tillbaka på jobbet efter semestern, all verksamhet rullar på som vanligt och alla andra sköter sina sysslor som vanligt - men för mig är det en helt annan vardag. Det var kul att träffa kollegor och höra om deras semester och om planerna inför ett nytt läsår.

Den första tiden som förälder har varit omtumlande. Både glädjefull, obegriplig, jobbig och fin. Greta har nu börjat att le, vilket innebär en helt annan kontakt och utbyte med varandra och det känns som att vi nu börjar lära känna varandra. Det är en mysig tjej, min lilla dotter!

Kom idag in på den rätt vanliga diskussionen, huruvida det är rätt eller fel att till tjejer finns allt i rosa och rött och till killar finns allt i blått och grönt. Vi fostrar våra döttrar och söner till att verkligen bli "flickor" och "pojkar". Men..., jag vet inte hur mycket fel det är i det, och det känns för mig som en väldigt absurd feministisk grej att gå emot strömmen och sätta på min lilla dotter en Batman-dräkt. Nej, jag uppskattar det rosa och röda! Så länge Greta inte har något emot det så ska hon få vara en liten prinsessa, både i klädsel och bemötande! Little princess Greta.







Kommentarer
Postat av: sara

vi kommer verkligen sakna dig i skolan

2009-08-13 @ 17:40:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0