Varför har inte veckan fler dagar?

Dagarna rusar förbi, och jag hinner med hälften mot vad jag tänkt....! Oerhört stressande och frustrerande.

Johan frågade precis om han fick bjuda ut mig på restaurang imorgon - JA, tack! Sådant uppskattas (särskilt när jag hade tänkt fråga samma sak till honom..., nu får jag spara mina kronor istället). Venezia, vår lilla kvarterskrog, har blivit en riktig favorit under de åren vi bott i Växjö. De serverar alltid god mat, det är lagom stort och mysigt.

Att leva med en fotbollstokig man..., jag önskar att ni alla andra fick uppleva det...., det är intressant (!). Grannarna måste tro vi är tokiga. De vrålen och buu som Johan framför måste få tanterna i huset att hoppa högt och drömma mardrömmar. Själv blir jag livrädd varje gång, för att därefter bli arg på grund av att jag blir så rädd. Hörde idag på radion om en händelse i Norge där grannarna ringt polisen för att de tyckte sig höra att en våldtäkt höll på att ske i grannlägenheten. Polisen kom till platsen, men i lägenheten fanns bara en papegoja och en hund som tillsammans gjorde märkliga läten. Hoppas inte våra grannar är lika benägna att anmäla, för det låter väl som att det pågår dunderparty eller slagsmål hos oss...

För övrigt måste tilläggas:
Kalmar tog idag sin historiskt största skalp genom att besegra Feyenoord i Rotterdam. Bra jobbat, pojkar. Johan som tillhör KFF´s största fans dansar på små moln av glädje, och skryter om sin KFF-tid då han var mittbackskollega med Joakim Lantz. Där slutar väl dock liknelserna.

Tack & hej!
KRAM








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0