Sista kvällen med gänget...

Befinner mig för tillfället i Malmö på min pedagogik-utbildning. Det är sista gången som vi alla träffas, för sen väntar uppsatsskrivande. Det är mycket som är sista gången denna vecka...

Sista gången...
... som jag och Ellinor går och drömmer i Peak Performance butiken, för att därefter gå till ett fik och resonera om hur dyrt det är, för att dagen efter ändå gå och köpa oss varsin ny dyr luvtröja
....som jag, Ellinor, Matti, Joakim, Peter, Jörgen och Michelle umgås - ett gäng som aldrig hade hittat varandra annars.
... som vi går och äter billig pasta till lunch, för att säga att hit går vi inte igen (vilket vi alltså alltid gör)
... som vi på kvällen går och äter kina/thai mat och kurskamraterna som är kockar ger tips om meny och smaker. Kul!
... som vi tar en, två... hmm öl på Fagans
... som vi sitter och förklarar för varandra hur grymt smarta vi är, men de andra i klassen fått allt om bakfoten
... som vi aldrig lyckas boka oss på samma hotell
... som vi lär oss nya gotländska ord. Ellinor och Peter är gotlänningar och talar enligt mig Sveriges finaste dialekt..., vilken ibland blir grymt svår att förstå sig på... Gotlänningar har många egna ord, exempleivs "sorkar" = killar. När Ellinor vid en av våra första träffar frågade mig om jag hade sorkarna med mig, glodde jag bara på henne, jag fattade ingenting.
... som vi kritiserar utbildningen, och förklarar hur dom borde gjort den
...som vi sitter på skolans fik och tävlar i att gissa vilken typ av lärare övriga studenter på högskolan ska bli. Religionslärare, mattelärare?
... som jag säger nej till sötsaker i cafeterian, men när Joakim laddar upp med godisberget på bänken bredvid, är min karaktär sakta men säkert bortblåst och Joakim är nöjd över att slippa sitta med dåligt samvete själv.

Det är skönt att utbildningen går mot sitt slut, men i vissa sammanhang bli man nästan lite nostalgisk - vi har faktiskt haft rätt kul här nere!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0