Heta kontorsråttan

Som lärare är man förunnad att vecka 44 varje år ha en veckas höstlov. En vecka av ledighet mitt i hösten, det är faktiskt rätt lyxigt. I normala fall tycker jag den här veckan brukar kännas lite "onödig", men i år var den verkligen efterlängtad. Så ikväll har jag firat in en veckas semester!

"Kontorsråttans tid är nu", skriver DN idag och syftar på att vi tycks älska skildringar av livet på ett kontor. Varje killes favoritserie - The Office, är ett typexempel av denna genre... En serie som dock inte fångat mitt intresse ... Men visst finns det något intressant med kontor? Känns som att det vid varje arbetsplats går att skriva en dokusåpa...., skvaller, vem blir befodrad - varför just hon?, de anställdas ständiga klagan, damernasblickar över varandras kläder, kallpratet i kopieringsrummet som mest besvärar alla, herrarnas råa skämt, vem som var onyktrast på senaste personalfesten och fikat som är höjdpunkten på dagen. Visst det kanske är en stereotypisk bild...., men lite sann är den.































Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0