En dag i livet av vettigt och ovettigt

Lyssnade idag på en intressant föreläsning av Inger Hansson som handlade om självkänsla, att våga tro på sig själv och att se möjligheterna! Kul och stärkande att höra. Det är intressant med personer som mer eller mindre kan trollbinda en större publik (framförallt när det handlar om 17-åringar) i 1,5 timma. Jag blir imponerad.

Helgen tillbringades i stugan på Öland, härligt höstväder, vilket ger en massa energi. Vi pysslade i trädgården, bakade bullar, kakor, hade våra familjer på besök och blev hembjudna till Carina & Mattias som också var och såg till sin stuga. Efter en lugn helg väntar det stort kalas i helgen. Gransholm ska ha avslutningsfest! En fest där det knappast spottas i glaset. Det kanske är därför vi fruar/flickvänner är medbjudna, för att ta hand om våra pojkar?!

Johan kom ikväll hem efter en badmintonmatch..., två år har han spelat. med Stefan... och fortfarande har han inte vunnit en enda match mot honom. Men varje gång är det "nääära"..., får väl efter dagens föreläsning ändå säga att jag är imponerad av dig Johan att du ständigt är vid så glatt mod..., trots att du åker på stryk var gång...

I Mix Megapol är det varje dag en något annorlunda programpunkt som handlar om vem man skulle vilja ligga med, döda och gifta sig med. Urvalet får bestå av personer från dagens TV-tablå (intressant värld vi lever i...). Så jag tog mig en funderare efter att haft på TV:n ett antal timmar och hört några program segla förbi... Jag väljer att börja med personen jag skulle vilja gifta mig med. Det blir Ross i Vänner. Han är och förblir underbar! Lagom töntig, rolig och charmig. Jag flabbar alltid när jag ser honom. Person jag vill ligga med - i Bonde söker fru är det en kille som är homosexuell och idag fick träffa de 10 killar han valt ut. Hela gänget var mer eller mindre snygga och charmiga - så jag väljer att ligga med en homosexuell bondeaspirant. Känner att min blogg håller på att väldigt oseriös just nu. Så till den lite väl dystra rubirken..., döda..., jag gillar inte Dr Yang i Grace Anatomy... hon är inte glad - hon sabbade förhållandet med Dr Burk, som jag inte kan förlåta henne för. Nu är det din tur att fundera över  vem du vill ligga med, gifta dig med och döda? Eller så skippar du denna fundering...

Som rubriken lyder.... vissa dagar är av mer vettig eller ovettig karaktär.

Tack & hej!
KRAM



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0