Mänskliga kontakter

Finns det något roligare, men samtidigt svårare, än att jobba med människor? Varje dag ska jag pusha, berömma, uppmuntra mina elever mot önskvärda resultat - samt beteenden..., ja vi i skolan har faktiskt en fostrande roll enligt skollagen. Samtidigt ska vi också kunna ge ris, förklara vad som kunde gjorts annorlunda eller vad som kanske helt enkelt inte ens är acceptabelt. Balansgången mellan att i ena sekunden vara en superglad, flamsig solstrålande lärare som eleverna kan tro går på droger, till att i andra sekunden vara den sura "morsan" som är besviken, upprörd, till och med vansinnig är svår och konfunderande. Efter en dag på jobbet kan jag ibland känna mig aningen "schizofren".




Kommentarer
Postat av: Jan Gustafsson

Förstår inte alls vad du menar!!!!

2008-11-20 @ 15:35:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0