Julen närmar sig med stora steg

Vad händer i era liv? Här är det full rulle som vanligt. Vissa tar det dock lugnare än andra... Bestämde mig idag för att jobba över lite, och ringde hem för att berätta att jag blev lite sen. En stor besvikelse uppträdde hos Johan, som sa att en överraskning väntade hemma. Väl hemma senare på kvällen, nyfiken kring denna överraskning (mat?, städat?, present?). Nej det var ingenting sådant, bara ett tomt hem. När Johan kom hem lite senare under kvällen frågade jag givetvis efter den lovade överraskningen. Det visade sig att den bestod i en utklädnad och rollspel av Johan och Malte, som hade övats under dagen. Så alla har tydligen inte alltför mycket att göra om eftermiddagarna....


Första advent nalkas till helgen. För att fira in denna månad är en ny vacker adventsljusstake köpt plus ett litet sött luciatåg. Det är härligt med December, kul när varje hem lyser upp lite extra, stan lyser fint med alla tänkbara julbelysningar. Mer härliga saker som sker de närmaste veckorna är födelsedag och julafton. Till detta hör att man får äran att skriva sig en önskelista. I år finns bland annat följande saker med på min lista:

  • 7-armad ljusstake från Design House... (helst röd tror jag)


  • Stelton Classic kanna (i något färgglatt)


  • Pilgrim pärlörhängen
  • Gryta
  • Kofta från Bondelid
  • 2 limegröna badlakan, 2 mindre limegröna handdukar
  • Tumvantar
  • och det viktigaste av allt - att bara få vara frisk och lycklig med mina nära och kära!

Trevlig kväll!


Kommentarer
Postat av: Jan Gustafsson

GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR!

2008-12-19 @ 13:45:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0