Västkusten = Bästkusten?

I helgen har vi varit i Lysekil på konfirmation. Johans kusinbarn, Alexander, har konfirmerat sig. Man kan helt klart säga att konfirmationen inte är som förr. Inom vissa delar får man säga att den negativa kritiken om att kyrkan inte hänger med i tiden verkligen inte är sann. I ungdomarnas predikan som var ett skådespel anspelades mycket till fest och snygga tjejer. Killarna iklädda hockeyutstyrsel, tjejerna partklädda och alla dansande till "We´re going to Ibiza", samtidigt som hela kyrkan klappar med i takt. Härligt säger jag! Kyrkan var stor och det var cirka tusen besökare, det är kul och fint att se välfyllda kyrkor. Men så måste jag komma det till något negativa och märkliga, som kanske speglar det där om att kyrkan inte helt hänger med i tiden... Fyra psalmer var valda för dagen - helt okända psalmer, vilket bara blir ett tyst mumlande i kyrkan, och vi alla får lyssna till prällens stämma. Varför inte välja "Den blomstertid nu kommer", tänk vilket ös det hade blivit med tusen besökare! Sak nummer två är de kristna budskapen som framgick i predikan, det ena budskapet var att varje människa är unik, det finns inte två av oss - DU är speciell. Fint. Nästa budskap är att, det är inte grönare på andra sidan. Då kommer min fråga..., men hur ska man veta det - varje människa är ju unik.


Jag hade inte tidigare varit i Lysekil, och jag blev helt förälskad i orten. Västkusten är så fint!

image107image108
image110image111


Helgen har inneburit en hel del restid i bilen... vad brukar ni göra i bilen? Så här brukar våra resstunder och diskussioner se ut...

- Johan vill ha svalt, jag fryser och är rädd för kallt drag..., så upp och ned på AC:n...

- Vi sjunger en hel del..., Johan älskar att leka "Singing bee", och drar ned volymen för att jag ska sjunga fortsättningen på låten.... det går sådär för mig...

- Mitt blodsocker går ibland ganska snabbt ned..., då kommer min klagan över Johans ryckiga och långsamma bilkörning. Den kom framförallt, när vi missade färjan till Lysekil med en minut.

- Johan härmar dialekter och jag ska gissa vilken det är...

- Efter 15 min i bilen säger jag att jag behöver gå på toa..., alltid mindre populärt.
- Jag sover.


Tack & hej!

KRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0