Tveksamt agerande

Var som sagt igår på årsmöte..., vid fikat berättar en av mina grannar att han varit i Tyskland och handlat på sig en del..., bl.a. 50 flak öl och en mängd vin... Min spontana kommentar var att "du har med andra ord så att du klarar dig ett tag...." Grannen förklarade att han gjorde sådana här resor för att sälja vidare den alkoholhaltiga drycken, så att drycken han själv behållde mer eller mindre blev gratis för honom... Ja..., jag vet inte vad jag ska säga, men jag skulle nog inte berätta detta för nya och relativt okända människor...

Men det är inte alla som har ett Systembolag så nära till hands..., så jag ska kanske inte klaga. Eller...


Tack & hej!
KRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0