Ordförande har ordet...

Ikväll har vi haft årsmöte i bostadsrättsföreningen, och nu är jag vald till ordförande i föreningen. Det låter ju rätt tjusigt. Men om vi går in på verkligheten..., den kanske inte är lika imponerande... Vi är en liten förening på ca 35 lägenheter. På årsmötet deltog idag 17 personer, representerade från 12 lägenheter. Av dessa 17 personer var 12 pensionärer. Ni kan ju själva tänka er processen att gå igenom årsredovisningen, då hälften inte hör eller förstår innehållet.... Jag glädjer mig i allafall med pensionärerna, som har snofsat till sig lite extra och kommer femton min före utsatt tid. Till fikat kom däremot diskussionerna igång, "Pensionärernas hus" var ett hett ämne. Jag var mindre het i diskussionen.  Jag ser med spännig framåt, det är en ny styrelse som nästa gång sammanträder den 10 juni med mig som ordförande. Nu ska det bli fart på föreningen!

I eftermiddags tog jag mitt sista löppass innan helgens utmaning. Det kändes helt ok, och nu ser jag framåt mot helgen. Vilken folkfest det ska bli! 45 000 anmälda, 500 000 besökare i stan....., what a feeling!

Tusen tack Jennie, Staffan, Alva och Simba som i helgen tagit hand om vår prins Malte. Vi är så tacksamma för er hjälp!!! Ni har verkligen skämt bort vår lilla pojk!

Tack & hej!
KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0