Lugns ord väger tungt

Igår gjorde sig något påmint, som vi alla varit med om - en del människor tar alldeles för mycket plats och utrymme. Hur kommer det sig att det finns en viss skara människor som hörs och syns lite mer än andra? En viss skara som vill glänsa? En viss skara som vill få oss andra att titta, gärna upp, på dem? Situationen hände på tåget hem från jobbet. En grupp tjejer som skulle ut och resa, satt högljutt och tjoade, flamsade och berömde sig själva. De sminkade varandra, satte upp håret på varandra, berättade om sina killäventyr... Själv satt jag trött och försökte vila, men min trötta hjärna fick istället hänga med i diskussioner om concealer, mineralsmink och cambridgkur..., samtidigt som jag satt och surnade till allt mer.

Jag säger som Kristina Lugn uttryckte det: "Man är skyldig sin omgivning att vara lite mindre sig själv". Hur nu hon kan ha uttryckt det...

God kväll!


Kommentarer
Postat av: sarah

Ha en underbar kväll! Och så kanske jag kan tipsa om en tävling på min blogg där det ligger ett jätte fint armband värde 199;- i potten! :)

2008-05-31 @ 22:00:36
URL: http://sarahsglitter.blogg.se
Postat av: Karin

Hej Cissi,

Jag kom och tänka på dig och letade reda på din blogg. Ville bara lämna ett spår och hoppas att allt är bra med dig, magen och familjen.

Hoppas att vi ses i sommar!

(Lill)-Karin (kakan:)

2009-06-06 @ 21:45:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0