Jag älskar mitt jobb

Ja, det gör jag! Jag tycker det är roligt att gå till jobbet varje dag. Jag har trevliga och glada elever, kollegor och utmanande arbetsuppgifter. Visst ibland är vissa dagar kanske mindre roliga, och man är stressad..., men som helhet känner jag mig väldigt tacksam över att känna den här glädjen över att gå till jobbet.

Jag ber ofta mina elever fundera över vilka personer de är i grupparbeten och hur de tycker att de personligen utvecklas. Hur är det med mig själv? Jag har snart arbetat i tre år som lärare. Ibörjan funderade jag ganska mycket kring min roll som lärare, hur skulle jag agera, hur bör jag agera o.s.v. Jag tror jag iklädde mig ganska mycket en roll när jag kom till min arbetsplats. Idag är jag nog mer mig själv, jag är säkrare i min roll, jag är inte rädd för att göra fel eller säga att "det där kan inte jag". Det är ganska skönt att komma till detta stadie, det ger ett inre lugn och man känner sig bekvämare när man i högre grad är sig själv. Ibland blir detta kanske inte helt bra, då jag kan vara lite flamsig och uttrycka en del märkliga saker. I en frustrerad situation under gårdagen, över att några elever hade uttryckt sig lite slarvigt i sin årsredovisning, liknande jag den vid ett brev till Bullen... vilket kanske var mindre snällt och bra sagt.... och inte går i riktning med "Klass 9A-pedagogiken".... (för er som såg dokumentärserien...)

Nu ska jag gå och lägga mig... God natt!

Tack & hej!
KRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0