Göteborgsvarvet 2008

Så äntligen var jag i mål! Vilken härlig helg det har varit!

I fredags eftermiddag begav sig "Midsommarlöparna" iväg med tåget till Göteborg. Som vanligt har man en sådan där fantastisk tur gällande placeringen på tåget. Vi hamnade tillsammans med en barnfamilj, bestående av 7 personer, varav sonen i 4-årsåldern hade en vansinnig överenergi och höll låda hela vägen till Göteborg. Men vi lät inte denna negativa energi förstöra vår helg!

I lite meatoforsik tanke som Uffe jämförde det med, blev Agatha Chrsitis deckare "10 små negerpojkar", eller Bonniers nya namn " Och så var de bara en"... en viss sanning. Från början var vi fem anmälda i laget "Midsommarlöparna"; Staffan, Sara, Uffe, Johan och jag. 5 blev 4. Sara blev förkyld. 5 blev 3. Johan fick en bristning i låret på fredagskvällen under en fotbollsmatch. Men tre starka själar bestod!
Resultat:
Staffan: 2h 3min
Uffe: 2h 9 min
Cissi: 2h 18 min

Jag och Uffe efter målgång
image114

Staffan är lycklig
image115

Underbara Sara grattar
image116

En given bild
image117

Äntligen väntade lite god dryck och mat...
image118


Blir glad när jag läser om norska Kirsten Melkevik som blev snabbaste damen under Göteborgsvarvet. 37 år gammal, tvåbarnsmor,  började träna vid 32 års ålder. Mycket häftigt. Det ger inspiration! Mindre inspiration ger hennes löpträningar på 35 mil i veckan. Till och med mycket mindre inspiration gav det.


Men Göteborgsvarvet gav nytändning, det var kul att springa ett lopp! Ikväll har jag därför anmält mig till nästa utmaning - Lidingöloppet den 27 september. Och så var det bara en kvar.


Tack kära vänner för en fantastisk helg och härligt stöd!


Tack & hej!

KRAM


 


Kommentarer
Postat av: Staffan

Bra jobbat! Du har varit en toppen sparringpartner. Det var verkligen kul och gav mersmak. Måltid nästa år 1.45. Gammal är äldst.
Lycka till i Lidingöloppet.

2008-05-19 @ 20:27:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0