Faddrar

Till helgen ska vi på barndop. Joakims & Annikas små pojkar, Isak & Albin ska döpas. Johan och jag ska bli faddrar till lilla Albin. Den ursprungliga traditionen och betydelsen av fadder var att man skulle ta hand om barnets kristna fostran och hjälpa barnet att förstå vem Gud är. Jag hoppas inte att Joakim & Annika valt oss av den anledningen, då känner jag att det blir en tuff utmaning... Men som jag läste idag, så innebär vår mer sekualiserade tid, att man ofta väljer fadder beroende på att det är någon man delar värderingar med och vars värderingar man uppskattar! Vi gläder oss därför med att ni delar värderingar som att fotboll är den enda riktiga sporten och att en dags shopping ger extra lycka i livet. Nu var det kanske så att någon av oss var mer förespråkare för den ena värderingen än den andra...


Tack & hej!

KRAM


Kommentarer
Postat av: Jennie

Hmmm undrar vem som
tycker vad....???

2008-05-22 @ 19:08:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0