Bröderna Krantz, skjortorna och styrkan

Idag har det varit dop i Eslöv. Dop betyder festlighet, vilket också betyder kostym & skjorta. Detta betyder i sin tur planering. Men där tog det stopp.

- på morgonen plockar Johan fram en nytvättad skjorta som ser ut att ha åkt 500 varv i torktumlaren. Jag inser hopplösheten, ännu mer på grund av att vårt strykjärn börjar gå mot sitt slut... Johan tar med skjortan för att be sin mamma stryka den när vi kommer fram till Eslöv.

- Joakim har i Eslöv plockat fram en skjorta, som också han har tänkt be Anita stryka den.

- Anita har inte tänkt stryka idag.

- Anita stryker Johans skjorta, och med all förstålighet beklagar sig över planeringen och hur den kan vara så skrynklig.

- Anita stryker Joakims skjorta, men dissar den på grund av illaluktande doft.

- Joakim tar fram en ny skjorta.

- Anita stryker den, men upp täcker att den saknar en knapp.

- Joakim tar fram en ny skjorta.

- Anita stryker den.

- 4 strukna skjortor senare och nu lite stressigare än tidigare, kan vi bege oss mot kyrkan.

Bröderna tillsammans med farmor Elsa:
image121


Dagens historia är rätt intressant och ett väldigt tydligt exempel ur en vardag i Johans och mitt liv. Själv är jag ganska planerande av mig. Jag funderar alltid innan vi åker iväg om vi tänkt på allt och har med allt. Detta funderande tar en viss tid, ibland till och med ger det lite oro, vilket kan vara jobbigt. Johan däremot, funderar strax innan vi ska iväg nånstans vad han ska ha på sig, vad han bör packa med sig,... det blir inte alltid (aldrig) rätt, men det löser sig alltid! Vi är verkligen ytterligheterna till varandra i planering. Jag är imponerad av att Johan alltid fixar det för sig, även fast det alltid är kaos strax innan vi ska iväg, eller då vi kommit en bit och han upptäckt att han inte har med sig något. Johan letar ständigt efter något; nycklar, plånbok, fotbollsskor, någon tröja..., men som sagt han löser det alltid! Johan är imponerad av att jag oftast har tänkt på det mesta. Så tillsammans lär vi av varandra. Det är väl så livet ska vara. Våra ord till varandra vid vårt bröllop ser ut att still going strong:


Johan till Cissi:

"Du ser styrkor i mina svagheter, du ställer krav på mig när jag är lat och du ger mig kraft när det känns tungt."


Cissi till Johan:

"Livet med dig är långt ifrån förutsägbart. Det gillar jag och det är ett sådant liv jag vill leva."


Tack & hej!

KRAM


Kommentarer
Postat av: Anita Kr

Att planera har aldrig varit syskonen Krantz starka sida och det kan ibland vara jobbigt när man själv är tvärtom.
Men vi som planerar får oftast fixa åt de som inte planerar och får i så fall alltid stressa i sista minuten med exempelvis att stryka skjortor.
Det är därför det alltid ordnar sig
Ett tips till Johan och Joakim "ta fram kläderna kvällen innan man går på kalas"
Eller är det en tjustning i att det skall vara kaos i sista minuten.

2008-05-26 @ 09:00:56
Postat av: Jennie

Ni är ju helt underbara och jag kan ser er framför mig när det är halvkaos och klockan tickar iväg
:-)

Jag hoppas dopet var jättebra och att presenterna blev uppskattade :-)

Ni två kompletterar verkligen varandra- precis som det ska vara! (på gott och ont ha ha...)

Kram Jennie

2008-05-26 @ 09:06:06
Postat av: Uffe

Det var en rolig bild!
Ser ut som att Mormor fastnat på en turistbild mellan Twin Towers i NY (innan de försvann).

2008-05-26 @ 10:53:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0