Söndag med citronpaj och snabba beslut

Idag har vi börjat med det roligaste steget i planeringen av den nya lägenheten. Vi har varit på Mio och Europamöbler och tittat in lite nya möbler. Det finns många saker som Johan och jag är väldigt olika inom, men när det kommer till möbler och ta beslut i fråga om färg, form m.m., så är vi ruskigt snabba och lika. På mindre än en halvtimma hittade vi TV-bänk, köksbord, stolar m.m.... Det är bra när man har samma smak och tycke. Jag tror jag börjar närma mig en äkta Krantz... (=allt går fort).

image58Troligtvis blir det detta köksbord...

image61.... detta vitrinskåpet...

Väggarna blir vita i alla rum..., men som den färgglada person jag är kommer köket fortsätta ha oranget som tema-färg.image62
Vardagsrummet: röttimage63
Extra-rummet: rött
Badrummet: rosa (detta behöver jag nog övertala Johan om känner jag...)image64
Sovrummet: en vit dröm hade jag tänkt mig (vet inte om Johan riktigt är med på detta heller...)


Jag förstår inte vad som hänt med Malte. Han har blivit helt överaktiv. För tillfället får han väldigt mycket motion, vår indirekta förhoppning är att han ska bli lite tröttare av detta och på så vis sova lite längre om mornarna. Men nej då, han har blivit hur pigg som helst. Den här helgen har han stått redo att gå ut klockan halv sju båda dagarna, vilket är lagom populärt. Idag träffade Malte en supergosig hund, Mozart, en Berner Sennen som var sju månader men som redan nu hade vuxit om Malte storleksmässigt. Jag gillar verkligen stora hundar! En Berner Sennen eller en Leonberger är hundraser jag mer än gärna skulle kunna tänka mig. Tänk en glad 55-kilosklump som kommer luffsande mot dig!

image65Visst är Berner Sennen härliga?


Idag har vi varit hemma hos Stefan & Ying och fikat i deras nya lägenhet. Ying hade bakat en mycket smarrig citronpaj! Martin, Lisa och lilla Elin var också där. Elin var eld och lågor över att få gå på eftermiddagens gympapass. Friskis barnpass klockan fyra på söndagar verkar vara riktigt populärt bland barnen, då flera i vår vänskapskrets går på detta. Imorgon vill jag höra "Hej då-sången" på tåget, Jennie, den verkar kul!


Tack & hej!

KRAM


Kommentarer
Postat av: Jennie

Ha ha går dom också där, det måste jag tänka på nästa gång. Vi går nästan alla söndagar - fast det är lite svårt för mig att åla på golvet som en orm just nu.. (värre lär det väl bli). kan man åla som en valross??

Detta kan du öva på tills i morgon:
* Hejdå (klapp klapp) Hejdå (klapp klapp)
nu ska vi gå hem - nu ska vi gå hem!
Hejdå (klapp klapp) hejdå (klapp klapp)
nu ska vi gå hem!

Vi övar på tåget :-) !!

SKITSNYGGA MÖBLER!!
skönt att få lite space va?

KRAM JENNIE

2008-03-10 @ 16:34:42
Postat av: Jan Gustafsson

Gillar valet av köksbord. Vi har redan ett......

2008-03-15 @ 23:26:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0