Internationella kvinnodagen med en riktig hedersjänta

Idag är det vi kvinnor som ska uppmärksammas! Hörde idag på radion att om jag hade bott i Ryssland kunde jag räkna med att ha hela katedern full med blommor och få en ny kopp i min kaffeservis märkt med 8 mars. I östländerna ska tydligen denna dag vara stor. Jag har inte fått några blommor eller någon kaffekopp idag, däremot fick jag ett inslaget paket med ett vätskebälte av Johan. Jag tror dock inte det var för att uppmärksamma kvinnodagen som jag fick denna present. Just nu börjar det bli nära att jag känner mig som en sådan där töntperson som alla säger "hon har ju snygga kläder i alla fall..." Med min Craft-löpardress + vätskebälte, känns det nästan lite väl seriöst, tur att det fortfarande är mörkt om kvällarna:)


Moderaternas kommunala rikskonferens hålls i Göteborg i helgen. Jag hörde att Anders Borg blivit utnämnd som årets "hedersjänta", vilket tydligen betyder att man har lyft upp feministiska frågor under året. Men tror ni inte att hans långa hår spelade in lite? Det tror jag, jag har svårt att se någon annan i regeringen passa lika väl till denna titel.


I veckan fick Zlatan och hans Helena sitt andra barn, en liten Vincent. Ansvarig läkare var Dag Wide-Swenson. Detta var tillika samma läkare som var ansvarig då Joakim & Annika fick sina tvillingar. Vi kunde i veckan se att läkaren fått en spelartröja med texten "Du är världens bästa doktor". Frågan är nu om Joakim kommer lämna en Alfa Laval tröja med samma text?


Tack & hej!

KRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0