Hissa & dissa

Grundfamiljen Krantz (alltså inte mig inräknat) har en väldigt stark tro till Vicks som man smörjer in sig med, när man är sjuk. Jag vill bojkotta denna Vicks. Så fort Johan känner sig det minsta krasslig dyker denna lilla irriterande burk upp. Den har en frätande stark doft som sätter sig överallt! Om den då ändå kunde hjälpa, men nej, jag har aldrig sätt att Johan blivit piggare av detta smörjmedel. Nu har jag inandas Vicks i 6 dagar, vilket känns som att jag ätit minst sex paket Vicks blue. Men nu kommer vi till det bästa. Vi är tillbaks i Växjö och Vicks är kvar på Öland.

Veckan på Öland blev inte riktigt som vi hade räknat med på grund av snövädret som kom in. Vi hade planerat att börja lägga Ölandssten och lägga takpannor, men så blev det alltså inte. Det blev därför lite innejobb. Vi har byggt in en i mitt tycke ful spalje till en liten fin kub att hänga ytterkläderna vid och denna lilla kub har jag tapetserat. Se så vackert det blev:
image97

Dagens hissning: den fröjdfulla tapetseringen
Dagens dissning: Vicks smörjkräm

Tack & hej!
KRAM

Kommentarer
Postat av: Anita Krantz

Vick har i alla fall hjälpt mig mot halsont flera gånger

2008-04-10 @ 12:58:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0