Glöm bort dina bekymmer, imorgon kommer nya

Denna helg är jag gräsänka, då Johan befinner sig på träningsläger med Gransholm. Likt ett uppspelt barn packade Johan igår sin väska inför träningslägret och förklarade hur roligt det skulle bli. Det känns inte som det är mycket som kan ha förändrats på 20 år, det kunde lika gärna varit en 9-åring som igår packade sin väska. Denna omsorgsfulla packning, men en tanke på vad han ska ha på sig fredag kväll, lördag dag, lördag kväll o.s.v. ser jag aldrig i packningen till stugan då det mesta brukar saknas... Hoppas han får en trevlig helg! Det ska också jag ha! Imorgon kväll kommer Jennie, Hanna, Sara och Carro hem på middag till mig, det ska bli kul!

Vardagsbetraktelser ur en stressad värld:
-Idag var jag på Lindex och handlade. En kassa var öppen, jag står som nummer två i kön och så händer det där magiska - en kassa till öppnas! Men vad händer då? Då rusar damen BAKOM mig fram till den kassan. Sådant beteende borde vara förbjudet. Jag hade all tid i världen, så inte för den sakens skull, men det ser så himla märkligt och idiotiskt ut - kasta sig fram på det viset. Nej tack.
- Var senare under dagen och handlade på Kvantum Norremark, där de för tillfället bygger om butiken. Möter här stressade människor, som klagar och suckar över röran. Men gå då inte in i butiken, när det står en stor skylt "Ursäkta röran vi bygger om"! Gå då in på Coop tvärs över gatan som ständigt verkar sakna besökare eller ha en onödigt stor parkering.
- När jag cyklade hemma från stan mötte jag en körskolebil. Det gick ganska sakta fram ur korsningen, den stackars föraren hittade väl inte rätt växel, då gör bilen bakom en mycket irriterad och kraftfull omkörning med gasen i botten. Visst det kan vara lite irriterande att hamna efter en övningskörningsbil, men åtminstone jag tänker efter innan jag eventuellt kör om bilen, så jäkla bråttom behöver man inte ha.

Stort grattis till mina favoriter, Tina och Tobias, som vann Let´s Dance!!! Men jag kan inte låta bli att tycka synd om Tony & Annika som också var helt fantastiska.

Dagens råd: stressa mindre och som min favoritserie Andra Avenyn alltid slutar: Glöm bort dina bekymmer, imorgon kommer nya.

Tack & hej!
KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0