Firandets dag med en kalldusch

Idag är det firande * 2.
- Mamma fyller 54 år. Grattis!
- Mamma & pappa firar 25-årig bröllopsdag. Grattis!

För övrigt är det också idag 25 år sedan jag döptes. Vet inte om detta är något att gratta... Min familj tycker att man ska klämma in så många saker som möjligt på en gång, eller annars vet jag inte varför man trycker in allt på en och samma dag. Mamma var kanske förutseende för en något disträ make, så att han skulle ha ett datum mindre att ha koll på...

Grattis mamma på 54-årsdagen!

image94

För att fira födelsedag och bröllopsdag bjöds det därför på middag hemma hos Andersson ikväll. Mamma fick träningskläder och en rosa orkidéblomma av oss. Tillsammans fick de också en roskbukett för sina 25 gifta år, och så får vi hoppas på ytterligare 25 år! 25 år kan tyckas länge..., men tillsammans har de varit ännu längre. De träffades i jordgubbslandet när de var 13 respektive 14 år gamla. Jag som brukar tycka att jag var ung när jag träffade Johan, men jag var ju rena rama stora damen, 17 år gammal.  


Övriga saker som hänt idag är att jag för sjuttiofemte gången duschade före Johan och tog slut på varmvattnet. Johan går glatt och sjunger i stugan för att hoppa in i duschen, och då märka att varmvattnet är slut. Den glada klangen i rösten ändras på en sekund till ett irriterat vrål. Jag glömmer lätt bort mig när jag är i denna dusch, att man måste vara väldigt rädd om varmvattnet. Jag insåg idag att "oj, nu har jag duschat för länge", jag insåg också att nu kommer Johan bli irriterad, för det är inte första gången detta händer. Jag försökte då förhala duschningen för Johan, genom att komma in i lite olika samtalsämnen och hoppas att varmvattenberedaren hinner skapa lite nytt varmvatten. Men det sket sig alltså. Imorgon ska Johan duscha först.


Tack & hej!

KRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0